Virtual Reality

Virtual Reality bruges i mange forskellige brancher til vidt forskellige formål.

Hos Kirkholm har vi gjort brug af VR i både interne og eksterne projekter gennem en årrække. Derfor har vi også en god forståelse for hvilke muligheder og fordele, VR bidrager med og til indenfor bl.a. maskinkonstruktion.

VIRTUAL REALITY

Kirkholm bruger Virtual Reality (VR) i både interne og eksterne projekter hvor bl.a. konceptudvikling, maskinkonstruktion og industrianlæg er omdrejningspunktet.


Hos Kirkholm kan vi hurtigt og nemt konvertere en konstruktion fra eksempelvis Inventor eller SolidWorks til en levende model, som brugere kan opleve - enten 1:1 i VR eller via sin computer-, tablet- eller mobilskærm.


Ved at bruge Virtual Reality kan bl.a. man spare både tid og penge – men også højne kvaliteten af fremtidige konstruktioner, hvor VR i mange tilfælde kan erstatte fysiske prototyper, som er dyre og tidskrævende at bygge op.


5 FORDELSOMRÅDER MED VR


1. Review af konstruktioner i skala 1:1

Oplev konstruktionen i sin reelle størrelse i VR-universet. Her kan vi undersøge og diskutere design med kunden præcis som ved en fysisk model.


2. Inspektion af produktionslayout

Minimer downtime, når produktionslinjen skal optimeres eller udvides. Med 3D-scanning og CAD-modeller i virtual reality er det hurtigt og nemt at vurdere, om det nye layout fungerer.


3. Workstation-planlægning

Det er muligt at sikre et optimalt design af arbejdsstationen i forhold til bl.a. sikkerhed og ergonomi, samt teste det af i VR.


4. Oplæring af montører og serviceteknikere

Fejlfind og løs simulerede problemer under virkelighedstro forhold. Det er billigere og uden risici.


5. Salgsmateriale

Lad jeres kunde opleve jeres produkt i fuld skala i VR, uanset hvilken størrelsesorden, der er tale om.


En konkret case, hvor Virtual Reality blev anvendt er eksempelvis Toms, hvor VR blev brugt i forbindelse med optimering af deres produktionslinje. Det kan du læse mere om her

VR eksempel med kunde inde ved modellen
Se flere cases
Share by: